Refund policy
Retur- och Återbetalningspolicy för Elegance of Sweden AB
Senast uppdaterad 2024-08-04
Om du av någon anledning inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera det till oss för en full återbetalning eller byte. Vänligen se nedan för mer information om vår returpolicy.
Tolkning och Definitioner
Tolkning
Orden där den första bokstaven är versal har de betydelser som definieras nedan. Följande definitioner ska ha samma betydelse oavsett om de förekommer i singular eller plural.
Definitioner
För syftet med denna policy:
-
Du avser den individ som använder företagets hemsida: https://eleganceofsweden.se/
-
"Företaget", "Vi", "Oss" eller "Vår" avser Elegance of Sweden AB, beläget på Safirgatan 18, Jönköping 554 47, Sverige, organisationsnummer: 559365-4329.
-
Tjänsten avser webbplatsen https://eleganceofsweden.se/.
-
Webbplatsen avser sidan som är tillgänglig från https://eleganceofsweden.se.
-
Varor avser de artiklar som erbjuds till försäljning på tjänsten.
-
Beställningar avser en begäran från dig att köpa varor från oss.
Garanti och reklamation
Elegance of Sweden AB följer konsumentköplagen och lämnar 3 års reklamationsrätt till dig som privatkund.
Under de första 24 månaderna har Elegance of Sweden AB bevisbördan för att felet inte skulle vara ursprungligt, efterföljande 12 månader så är det du som kund som har bevisbördan för att felet ska ses som ursprungligt. Definitionen av ett ursprungligt fel är att felet funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet samt inte bero på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan exempelvis tapp- eller vätskeskador. Om konsumenten upptäcker ett fel precis innan tre år har gått har konsumenten ytterligare två månader på sig att reklamera.Om konsumenten upptäcker ett fel precis innan tre år har gått har konsumenten ytterligare två månader på sig att reklamera. På Konsumentköplag (2022:260) | Sveriges riksdag (riksdagen.se) kan du läsa lagen i dess helhet.
RETURER
Alla returer måste poststämplas inom fjorton (14) dagar efter leverans. Alla returnerade varor måste vara i samma skick som när du mottog den, med alla dess original etiketter, märkningar och originalförpackning som följde med för att din retur ska godkännas. Kontakta oss genom eleganceofsweden26@gmail.com för att göra din retur.
Reklamation
Vårt team genomför noggranna kvalitetskontroller på varje order som skickas. Om du ändå har mottagit en skadad eller felaktig produkt kan du göra en reklamation, vänligen skicka ett mejl till: eleganceofsweden26@gmail.com. Du kommer att informeras om nästa steg därefter.
Notera: Packa produkten i samma skick som du mottog den i. Vänligen spela in en video av produktens uppackning när du öppnar paketet för första gången. Observera att videon ska vara fri från klipp eller redigeringar från början till slut för att vi ska kunna bedöma dess skick. Vi, Elegance of Sweden AB, kommer då betala för frakten vid reklamation.
Vilka fall kan jag returnera en vara?
Du kan returnera en vara av följande skäl:
-
Mottagit en skadad produkt.
-
Mottagit fel produkt.
-
Mottagit produkt du är missnöjd över
Vilka varor kan inte returneras/ersättas/återbetalas?
Returer accepteras inte under följande förhållanden:
-
Om en begäran initieras efter 14 dagar från leverans av en beställning.
-
Om du angav fel leveransadress vid beställningstillfället. Vi kommer inte skicka en ny beställning kostnadsfritt om din beställning levereras till en felaktig leveransadress du skrev in i kassan på vår webbplats. Under sådana omständigheter är det du som behöver köpa en ny vara.
-
Returneras utan originalförpackning inklusive prislappar, etiketter, originalförpackning, gratisgåvor och andra tillbehör, eller om originalförpackningen är skadad.
-
Hygienartiklar som in-ear hörlurar och in-ear bluetooth headset kan inte returneras om förpackningen har öppnats.
-
Produkten är skadad, förstörd eller sliten p.g.a. kunden. I vissa fall kan en retur godkännas men prisavdrag sker. Kontakta oss genom eleganceofsweden26@gmail.com angående ditt ärende om du har fler frågor.
Observera: Vid retur är det konsumenten som betalar för frakten av varan.
Hur lång tid tar det för returprocessen att bli klar?
Vi strävar efter att returprocessen ska vara smidig och snabb. När vi mottar din retur kommer vi att bearbeta din retur inom 2-4 arbetsdagar innan du får ett besked.
Observera: Det kan förekomma vissa förseningar som exempelvis att vårt kundservice team är överbelastat och inte hinner med kunderna, men din produkt och dina pengar är i säkra händer.
Borttappad eller trasig vara
Om du fått en trasig vara eller om fraktföretaget har tappat bort din vara, kontakta oss genom eleganceofsweden26@gmail.com så gör vi en reklamation och ersätter dig för varan. Då får kunden välja mellan att få tillbaka pengarna eller en ny produkt.
Avbruten order
Under vissa omständigheter kan det vara omöjligt för oss att acceptera en beställning och vi kan vara tvungna att avbryta detsamma. Ett exempel på en sådan anledning är om varan är slut. Då avbryter vi beställningen och gör en återbetalning alternativt hänvisar konsumenten till alternativa modeller. Andra exempel är felaktigheter eller misstag i produkt- eller prisinformation. Vi kommer att kontakta dig om hela eller delar av din beställning avbryts eller om ytterligare information som förtydligande av leverans- och faktureringsadress krävs för att acceptera din beställning. Om din beställning avbryts efter att du har blivit debiterad, kommer beloppet att återföras till din ursprungliga betalningsmetod. För fler frågor, kontakta oss genom eleganceofsweden26@gmail.com.
Frågor
Om du har några frågor eller funderingar så kan du kontakta genom eleganceofsweden26@gmail.com.