Shipping policy

 

Leveranspolicy för Elegance of Sweden AB

Senast uppdaterad 2024-08-04

 

Tolkning och Definitioner:

Tolkning

Orden där den första bokstaven är versal har de betydelser som definieras nedan. Följande definitioner ska ha samma betydelse oavsett om de förekommer i singular eller plural.

Definitioner

För syftet med denna policy:

  • Du avser den individ som använder företagets hemsida: https://eleganceofsweden.se/

  • "Företaget", "Vi", "Oss" eller "Vår" avser Elegance of Sweden AB, beläget på Safirgatan 18, Jönköping 554 47, Sverige, organisationsnummer: 559365-4329.

  • Tjänsten avser webbplatsen https://eleganceofsweden.se/.

  • Webbplatsen avser sidan som är tillgänglig från https://eleganceofsweden.se.

  • Varor avser de artiklar som erbjuds till försäljning på tjänsten.

  • Beställningar avser en begäran från dig att köpa varor från oss.

LEVERANS

När får jag min beställning?

Vanligtvis tar det 1 arbetsdag att behandla en beställning innan den skickas ut till leverantören (Postnord).Beställningar som läggs fram till klockan 15.00 under dagarna måndag-fredag skickas till PostNord samma dag mellan klockan 17:00 och 18:00. Beställningar som läggs efter klockan 15.00 skickas till PostNord dagen efter.

För beställningar som görs efter klockan 15.00 på fredagar, inklusive lördag och söndag, skickas dessa till leverantören på måndagar mellan klockan 17:00 och 18:00. Detta gäller även under helgdagar och röda dagar.

Det finns vissa undantag där en beställning kan skickas ut senare än 1 arbetsdag, exempelvis om det är fler beställningar än vad vi hinner med. 

Leveranstid och Hantering

Vi skickar våra ordrar med Postnord där vi erbjuder två fraktalternativ.

  1. Fri Frakt (Icke Spårbar)

    • Kostnad: Gratis

    • Leveransinformation: En notis skickas en gång till kundens e-post som bekräftelse att beställningen är på väg. Det går inte att spåra paketet vilket gör att man inte vet dess orsak om det försvinner eller dröjer under leveransen. Leveranstid: 2-5 arbetsdagar.

  2. Spårbar Frakt

    • Kostnad: 43 kr, fri frakt vid beställningar över 300 kr

    • Leveransinformation: Möjlighet att spåra paketet under hela leveransprocessen genom försändelse-id som skickas till din e-post.

    • Leveranstid: 2-4 arbetsdagar


Leveranstiderna är uppskattningar för majoriteten av ordrarna och därmed kan det finnas fall där leveransen är kortare än vad som angetts men även fall där det tar längre än vad som angetts ovan. Sådana fall kan bero på externa faktorer som Elegance of Sweden AB och dess leveranspartner inte kan kontrollera. Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel etc. Fraktkostnader beräknas baserat på paketets vikt och storlek och läggs till vid utcheckningen.

 

Skickar ni utanför Sverige?

För närvarande skickar vi endast inom Sverige. Vi kommer dock att utöka våra tjänster till andra länder i framtiden.


Jag angav fel adress vid utcheckningen. Kan jag ändra det?

Om beställningen fortfarande är i bearbetningsfasen kan vi fortfarande ändra den. Vänligen kontakta oss på eleganceofsweden26@gmail.com så snart som möjligt. Om beställningen redan har skickats kan vi tyvärr inte göra något åt det.

Observera: Ingen återbetalning kommer att utfärdas vid felaktig leveransadress. Vänligen hänvisa till vår retur- och återbetalningspolicy för att veta mer: https://eleganceofsweden.se/policies/refund-policy

Vad händer om min beställning är försenad?

Innan du kontaktar oss, vänligen hjälp oss genom att göra följande:

  • Kontrollera din e-post för orderbekräftelsen för eventuella misstag i leveransadressen.

  • Fråga ditt lokala postkontor om de har ditt paket.

  • Besök dina grannar och fråga dem ifall kuriren lämnat paketet hos dem.

Om leveransadressen var korrekt och paketet inte lämnades på postkontoret eller hos din granne, kontakta oss på eleganceofsweden26@gmail.com med ditt beställningsnummer så hittar vi en lösning.

Hur spårar jag min beställning?

Du kommer att få en spårningslänk via e-post när din beställning skickas. Om du har några frågor om din spårning eller leverans, kontakta oss på eleganceofsweden26@gmail.com

FRÅGOR

Om du har några frågor angående vår leveranspolicy, vänligen kontakta oss på:

E-post: eleganceofsweden26@gmail.com

 

Black Week has started!

Free shipping and lots of discounts on all products!